کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد

کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا یک کارگروه تخصصی برای حوزه خدمات مالی و بانکی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت در خصوص برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا گفت: ایران و کشورهای آفریقایی از ظرفیت یکدیگر مطلع نیستد بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در راستای فراهم سازی شناخت زمینه‌های تجاری طرفین صورت گرفت.

وی افزود: با آفریقا در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی و واردات مواد اولیه تولید می‌توان همکاری کرد.

قنادزاده با اشاره ذخایر نفتی و گازی قاره آفریقا اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران در این زمینه تخصص دارد و دانش فنی دارد بنابراین چند گروه از قاره آفریقا نیز برای مذاکرات تخصصی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نیز به ایران خواهند آمد.

وی گفت: علاوه بر آن در حوزه عمران و خدمات فنی و مهندسی نیز می‌توان طرفین با یکدیگر ارتباط داشته باشند. همچنین در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است و در بانک مرکزی، صندوق ضمانت صادرات و صندوق توسعه ملی یک پول طراحی کرده اند با عنوان خلاقیت و راهکارهای روابط بانکی و سعی می‌کنند روابط بهتری با آفریقا را فراهم کنند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد