سهام استقلال و پرسپولیس رسما غیر دولتی شد /...

سهام استقلال و پرسپولیس رسما غیر دولتی شد /...

وزیر ورزش در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ سهامی از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای دولت باقی نخواهد ماند و امیدوار...

کیومرث هاشمی، پس از پایان جلسه هیات دولت، در حاشیه جلسه در میان خبرنگاران اظهار کرد که مشکلات پرسپولیس و استقلال از نظر مالکیتی به طور رسمی حل خواهد شد. او اعلام کرد که مراسمی در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شده است تا این موضوع رسما تایید شود. هاشمی بیان کرد که علاوه بر مسيله مالکیت، سایر مشکلات پرسپولیس و استقلال نیز در جلساتی که با مدیران عامل این دو باشگاه و سایر مسوولین دارایم، برطرف خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد:باید بگویم که فیفا این خصوصی‌سازی را می‌پذیرد و پرسپولیس و استقلال را بخش خصوصی قلمداد خواهد کرد؛ این موضوع یکی از افتخارات دولت سیزدهم در حوزه ورزش است. امیدواریم که این روند به خوبی انجام شود و من فکر می‌کنم این اتفاق بسیار مبارکی در ورزش کشور است و همه تیم‌های باشگاهی ما از جمله این دو باشگاه قدرتمند در جام باشگاه‌های آسیا حضور خواهند داشت.

وزیر ورزش تاکید کرد: هیچ سهامی از استقلال و پرسپولیس برای دولت باقی نخواهد ماند و انشاالله همه تیم‌های ما از جمله دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا بدون هیچ مشکلی حضور پیدا می‌کنند.

جزيیاتی از واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس

در این مراسم سرپرست سازمان خصوصی‌سازی گفت: با واگذاری دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران یعنی پرسپولیس و استقلال با همت، تلاش و مدیریت جهادی همه ارکان مرتبط، بخشی از اقتصاد دولتی مردمی‌سازی می شود.

وی بیان‌داشت: پیرو تلاش‌های انجام شده در بیش از 2 دهه از تاریخ تصویب واگذاری این دو باشگاه بزرگ، در  نهایت امروز این قطار واگذاری به ایستگاه آخر رسید و با برگزاری این آیین به طور رسمی واگذاری دو باشگاه بزرگ و نام آور فوتبال ایران از دولت به بخش خصوصی نهایی می شود.

بازیان ابراز امیدواری کرد: پنجم اردیبهشت روز آغاز شکوفایی و پیشرفت فوتبال ایران و نقطه عطفی در جهت شکوفایی بیشتر فعالیت‌های پیش روی این دو باشگاه باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: در این مرحله از برگزاری مزایده که به طور کاملا شفاف در بازار فرابورس انجام شد، امید و هوای تازه‌ای در جریان مدیریتی این باشگاه ایجاد شد.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی ادامه‌داد: در این دوره از پس از برگزاری هشت مزایده، بالاخره واگذاری این 2 باشگاه با همت وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی به نمایندگی از دولت و همسو با وزارت ورزش و جوانان و در یک نگاه همگام و همه جانبه با تمام ارکانی که در یک بازه زمانی نقشی در شکل‌گیری این اتفاق را داشتند، در یک زمان اندک کمتر از 2 ماه به ثمر رسید.

وی با تاکید بر اینکه همت دولت از جمله وزیر ورزش و وزیر اقتصاد این اتفاق را شکل دادف اظهار داشت:

در گام نخست پذیرش این دو باشگاه در بازار فرابورس ایران، 10 درصد از سهام آنها به مردم واگذار شده بود و این در دولت سیزدهم اتفاق افتاد که اگر نبود این اقدام، امروز توفیق واگذاری این دو باشگاه را نداشتیم.

بازیان اضافه‌کرد: سازمان خصوصی‌سازی به نمایندگی از وزارت اقتصاد توانست در سال جدید این امر مهم و مورد تاکید ريیس جمهوری هیات را طی یک حرکت هماهنگ و همسو انجام دهد.

به گزارش ایرنا، در تاریخ سوم اردیبهشت 1403 مزایده واگذاری پرسپولیس استقلال در فرابورس انجام شد و هلدینگ بزرگ خلیج فارس 85 درصد سهم باشگاه استقلال را خریداری کرد.

همچنین کنسرسیوم بانکی با سهام متناسب و با حضور بانک شهر به عنوان یکی از بانک‌های وابسته به مدیریت شهری و همچنین بانک تجارت، بانک رفاه، بانک صادرات، بانک اقتصاد نوین و بانک ملت، داوطلب خرید 85 درصد سهام پرسپولیس شدند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد