مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

وزیر اقتصاد می‌گوید در حال مذاکره با وزارت نفت است تا سهام شرکت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ایرانی است وارد بورس شود، مدیرعامل بانک شهر نیز از واگذاری مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران خبر داد.

به‌گزارش همشهری آنلاین ، 2روز بعد از واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال،  وزیر اقتصاد یک نشست خبری برگزارکرد تا درباره این واگذاری توضیح دهد. احسان خاندوزی در این نشست گفت: یادمان نرفته که در رابطه با موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس چه می‌گفتند و واگذاری را ناشدنی می‌دانستند اما بالاخره این دو باشگاه رسما واگذار شدند. دولت سیزدهم دولت خاتمه دادن به پروژه‌های ناتمام است.

او در عین حال گفت: در حال مذاکره با وزارت نفت هستیم تا پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را به‌عنوان یک شرکت بزرگ اقتصاد ایران وارد بورس کنیم. همچنین با وزارت صنعت وارد مذاکره شدیم تا برای تامین مالی بسیاری از پروژه‌های جذاب معدنی کشور با مشارکت مردم، فراخوان برگزار کنیم.

شهرداری تهران متولی مدیریت پرسپولیس

دیروز همچنین سیدمحمدمهدی احمدی، مدیرعامل بانک شهر گفت: طبق توافقی که در کنسرسیوم بانکی انجام شده و با توجه به اینکه شهرداری تهران متولی امور فرهنگی پایتخت است و ظرفیت‌های قابل اتکایی دارد، مدیریت باشگاه پرسپولیس از طریق مدیریت پیمان در سال اول به شهرداری تهران واگذار خواهد شد. آخرین خبرها حاکی از آن است که با موافقتی که بین کنسرسیوم بانکی صورت گرفت قرار شده است 3صندلی هیات مدیره در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل پرسپولیس توسط بانک شهر تعیین شود.

بیشتر بخوانید

مساله حق پخش باشگاه های استقلال و پرسپولیس حل شد؟ تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف 5 درصد از سهام باقیمانده طلا و ارز

تازه‌ترین آمارها از بازار طلا و ارز نیز نشان می‌دهد که بعد از فروکش کردن تب هیجانات در بازار دیروز، قیمت هر دلار آمریکا به محدوده 63هزار تومان رسید که نشان می‌دهد ظرف یک هفته گذشته بیش از 5هزار تومان کاهش یافته است. قیمت هر سکه طرح جدید نیز امروز تا محدوده 42میلیون تومان عقب‌نشینی کرد و قیمت ربع سکه به 15میلیون تومان رسید. در حال حاضر هر گرم طلای 18عیار در بازار به قیمت 3میلیون و 535هزار تومان دادوستد می‌شود.

آنطور که اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران می‌گوید: از آغاز عرضه شمش طلا در مرکز مبادله در مجموع، 2716قطعه شمش طلا فروخته شده است و استقبال از معاملات شمش طلا هر روز بیشتر می‌شود.

به‌گفته او در نخستین جلسه حراج، تعداد 17شمش طلا عرضه و 10شمش معامله شد و در جلسه اخیر این حراج تعداد 395شمش عرضه و 175قطعه شمش معامله شد.

علت نوسان قیمت پیاز

ظرف روزهای گذشته قیمت پیاز در سطح شهر نوسان زیادی داشته که به‌نظر می‌رسد این موضوع ناشی از تغییرات آب‌وهوایی است.

حسین اصغری، مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در این‌باره می‌گوید: در حال حاضر پیاز مورد نیاز کشور از مناطق جنوبی ازجمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به‌صورت مقطعی شده است.

واردات اتوبوس ویژه اربعین

کمال هادیان‌فر، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین به مبلغ 600میلیون یورو درنظر گرفته شد.

او افزود: همچنین 4هزار میلیارد تومان برای ارايه تسهیلات با سود 9درصد از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری برای واردات ناوگان مورد نیاز درنظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد