سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک 13 برابر شد! + اینفوگرافیک

سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک 13 برابر شد! + اینفوگرافیک

صنعتابراهیم ريیسی، ريیس دولت سیزدهم پیش از رسیدن به مقام فعلی، در خرداد ماه 1400 گفت: خودرو باید از حالت انحصاری خارج و برای آن قیمت عادلانه تعیین شود. اما اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروهای ایرانی...

به گزارش خبرآنلاین؛ابراهیم ريیسی، ريیس دولت سیزدهم در خردادماه 1400 دقیقا دو ماه پیش از آغاز دوران ریاست‌جمهوری گفت: امکان افزایش تولید خودرو به بیش از دو میلیون دستگاه وجود دارد؛ خودرو باید از حالت انحصاری خارج و برای آن قیمت عادلانه تعیین شود.

تجارت نیوز در خبری نوشت:او در ادامه صنعت خودرو را از دغدغه‌های مهم و در عین حال قابل حل مردم به شمار آورد و با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش کمیت و کیفیت و قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در کشور ما تولید خودرو داخلی به اندازه مورد نیاز نیست.

با مقایسه اختلاف قیمت کارخانه تا بازار چند خودرو ایرانی، می‌توان متوجه واقعیت‌های صنعت خودرو شد.در کمتر از سه سال و نسبت به خردادماه 1400، قیمت کارخانه خودرویی همچون پژو پارس LX TU5 از 146 میلیون تومان به 402 میلیون تومان رسید؛ در حالی که قیمت بازار آن از 269 میلیون تومان به رقم باورنکردنی 870 میلیون تومان افزایش یافته است.

مورد دیگری همچون کوییک معمولی در سال 1400 با قیمت 141 میلیون تومان از در کارخانه به فروش می‌رسید، اما نرخ فروش آن در بازار 152 میلیون تومان تعیین شده بود؛ به عبارتی اختلاف 11 میلیون تومانی از کارخانه تا بازار. هم‌اکنون اختلاف قیمت کوییک S به 144 میلیون تومان رسیده که به معنی افزایش 13 برابری آن طی تنها سه سال است.

217

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد