دلار ریخت/ ریزش‌ قیمت‌ها ادامه دارد؟

دلار ریخت/ ریزش‌ قیمت‌ها ادامه دارد؟

بازار مالیقیمت دلار در شروع معاملات روز چهارشنبه با عقب‌نشینی از نیمه کریدور ششم، هزار تومان کاهش پیدا کرد. معامله‌گران افت قیمت طلای جهانی را دلیل کاهش التهابات بازار ارز در هفته اخیر می‌دانند. علاوه...

به گزارش خبرآنلاین، قیمت دلار روز چهارشنبه روند کاهشی هزار تومانی پیدا کرد و با این مقدار افت قیمت، به پله‌های پایانی کانال سوم در کریدور ششم برگشت.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، گفتنی است افت چشمگیر طلای جهانی طی روزهای گذشته و دور شدن از التهابات سیاسی، اثر ارزپاشی بازارساز را بیشتر کرده و دلار را در مسیر اصلاح قرار داده است.

دلار در روند اصلاحی افتاد

کارشناسان اقتصادی با توجه به سقف‌زنی قیمت دلار در نیمه دوم فروردین، انتظار اصلاح قیمت در بازار ارز را داشتند. این اتفاق رخ داد و دلار در کریدور ششم عقب‌نشینی کرد و اکنون دو پله میانی کریدور مذکور را به‌ عنوان کف حمایتی جدید شناسایی کرده است.

عقب‌نشینی قیمت‌ها از مرزهای مقاومتی حاکی از حضور پررنگ بازارساز برای فریز قیمت دلار است. به نظر می‌رسد این سیاست در صورتی که تنش در منطقه خاورمیانه تشدید نشود ادامه خواهد یافت. تحلیلگران اقتصادی احتمال می‌دهند قیمت دلار موقتا به پله‌های ابتدایی کریدور ششم برگردد. به اعتقاد آنها این برگشت قیمت، اصلاح موقتی است.

حواله دلار 41 هزار تومانی شد

قیمت درهم روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت کاهش 260 تومانی داشت و با رقم 17 هزار و 260 تومان بسته شد. تتر با کاهش 900 تومانی کانال 64 هزار تومانی برگشت و با رقم 64 هزار و 100 تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس با کاهش 600 تومانی روی رقم 79 هزار و 670 تومانی ایستاد. یورو نیز روز چهارشنبه کاهش 740 تومانی داشت و روی رقم 68 هزار و 500 تومان بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در پنجمین روز اردیبهشت برخلاف بازار آزاد افزایش داشت و یک کانال بالاتر رفت. اسکناس دلار با افزایش 142 تومانی با رقم 44 هزار و 38 تومان و حواله دلار نیز با همین مقدار افزایش به کانال 41 هزار تومانی صعود کرد و با رقم 41 هزار و 118 تومان عرضه شد.

227217

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد